TÜBİTAK 2209 Başarımız: Öğrencilerimiz Projelerini Anlattı

Altınbaş Üniversitesi öğrencileri TÜBİTAK 2209-A/B Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’ndaki başarıyla öne çıktı.

TÜBİTAK 2209-A/B Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2024/1. Dönemi’nde Altınbaş Üniversitesi, 33 projesi desteklenmeye hak kazanarak önemli bir başarıya imza attı. Araştırma Dekanlığı tarafından düzenlenen bir etkinlikle, destek kazanan öğrenciler projelerini, araştırma süreçlerini ve hedeflerini paylaştı.

Proje kabul oranına göre tüm üniversiteler arasında 29., vakıf üniversiteleri arasında ise 14. sırada yer alan Altınbaş Üniversitesi, 50 başvurudan 33 projenin kabul edilmesiyle dikkat çekti. Üniversitemizin bilimsel araştırma kültürünü yansıtan bu başarıda öğrencilerin yanı sıra danışman akademisyenlerin rehberliği ve teknik altyapının güçlü katkısı öne çıkıyor.

Etkinlikte söz alan öğrenciler, projelerinin teknik detaylarını ve toplumsal etkilerini aktarırken, üniversitenin sağladığı olanaklar sayesinde bilimsel yetkinliklerini geliştirdiklerini ifade ettiler.

Fakültelerden proje başarıları 

Eczacılık Fakültesi öğrencisi Marjan Akbari, Dr. Öğr. Üyesi Ural Ufuk Demirel danışmanlığında yürüttüğü projesinde, antikanser potansiyele sahip isatin türevlerini tasarladı ve moleküler etkileşim analizleri gerçekleştirdi. Projesi sayesinde hem kanser araştırmalarına katkı sunduğunu hem de bilimsel gelişimini ileri taşıdığını belirtti.

Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi öğrencisi Berkay Aşık, Doç. Dr. Doğu Çağdaş Atilla danışmanlığında, elektrikli araçlarda güç yönetimini iyileştirmeyi amaçlayan, dijital kontrollü ve yüksek verimli bir güç kaynağı tasarımı üzerine çalıştı. Projesinin sürdürülebilir yerli teknoloji üretimine katkı sağladığını ifade etti.

Doç. Dr. Atilla’nın öğrencilerinden Beyza Gül Karagöz, Hyperloop benzeri yeni nesil taşımacılık sistemleri için Halbach mıknatıs dizilimiyle sürtünmesiz hareket sağlayacak teknik bir altyapı oluşturmayı hedeflediğini söyledi.

Doç. Dr. Oğuz Ata'nın rehberliğinde geliştirilen projesinde Ayşe Nur Zor, toplumsal dayanışmayı dijitalleştirmek amacıyla sosyal yardıma veya psikolojik desteğe ihtiyaç duyan bireyleri, gönüllüler, sivil toplum kuruluşları ve uzmanlarla güvenli bir dijital ortamda buluşturmayı hedeflediğini belirtti.
 
Doç. Dr. Sefer Kurnaz rehberliğinde yürütülen çalışmasında Ümmügülsüm Tekeli, trafik kazaları, kavga ve hırsızlık gibi olağandışı olayları derin öğrenme tabanlı görüntü işleme ile gerçek zamanlı tespit ederek kamu güvenliğine katkı sunmayı amaçladığını ifade etti.
 
Arş. Gör. Lütfiye Özge Temur danışmanlığında çalışan Hukuk Fakültemizden Sena Saka, üretken yapay zekânın GDPR benzeri düzenlemelerle uyumunu hedeflediğini, ayrıca Türkiye’ye özgü bir regülasyon önererek unutulma ve telif hakları gibi alanlara hukuki ve teknik çözümler geliştirmeyi amaçladığını söyledi.

Aynı fakülteden Furkan Kalali, Arş. Gör. Sinan Özgan danışmanlığında insansız hava ve su altı araçları için modüler yapıda, Ar-Ge laboratuvarlarında kullanım kolaylığı sunmayı hedefleyen projesini tanıttı. 

Yine Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi öğrencilerimizden Endüstri Mühendisliği bölümünde okuyan Merve Nur Çiftçi, Özge Kaplan, Rana Yazıcı ve Zehra Sude Demircan, Dr. Öğr. Üyesi Fatih Yiğit danışmanlığında, TUSAŞ organizasyon yapısını daha etkin izlemek amacıyla Power BI ile interaktif bir dashboard geliştirdi.

SHMYO’dan Fatma Yavuz, Dr. Öğr. Üyesi Burçak Yavuz danışmanlığında yürüttüğü projesinde, sarı kantaron bitkisinden elde edilen eksozomların kanser tedavisinde kullanılabilirliğini araştırdığını belirtti. 

Uygulamalı Bilimler Fakültesi öğrencilerinden Efe Hüseyin Özkan, Dr. Öğr. Üyesi İncilay Yıldız danışmanlığında, paketli gıdalarda kusur tespiti için akıllı bir kalite kontrol sistemi geliştirmeyi hedeflediğini belirtti.

İşletme Fakültesi öğrencileri Rümeysa Rençber, Azra Aydın ve Rabia Akkadı, Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Bayraktaroğlu Güner danışmanlığında, üniversite öğrencilerinin sürdürülebilir moda algısını inceleyen projeleriyle çevre dostu tüketim alışkanlıklarına katkı sunmayı hedeflediklerini paylaştılar.

Araştırma kültürü erken dönemde başlıyor

Altınbaş Üniversitesi Araştırma Dekanı Doç. Dr. Hakan Kaygusuz, etkinlikte yaptığı değerlendirmede öğrencilerin bilimsel meraklarını projelere dönüştürmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek şu ifadeleri kullandı:

“Üniversitemizin araştırma odaklı vizyonunun öğrencilerimize yansıdığını görmek bizleri gururlandırıyor. Bu başarıların temelinde sadece laboratuvar olanaklarımız değil; danışman-öğrenci arasındaki güçlü etkileşim ve disiplinler arası iş birliği kültürümüz yer alıyor.”

Altınbaş Üniversitesi, öğrencilerini araştırma odaklı düşünmeye, bilimsel üretime katkı sunmaya ve toplumsal fayda sağlayan projeler geliştirmeye teşvik etmeye devam ediyor.

TÜBİTAK başarımız hakkında haberimiz için tıklayınız