Sağlık Bilimleri Bilimsel Araştırma Etik Kurulu

BAŞVURU USULÜ

SAĞLIK BİLİMLERİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA ETİK KURULU BAŞVURU USULÜ

 

Altınbaş Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Sağlık Bakanlığınca fesh edilmiş olup 2 Mayıs 2024 tarihi itibari ile “Sağlık Bilimleri Bilimsel Araştırma Etik Kurulu” adıyla yeniden kurularak faaliyete başlamıştır. Yeni kurulan bu kurulun çalışma alanı; girişimsel olmayan klinik araştırmaları ile diğer sağlıkla ilgili bilimsel araştırma dosyaları olacaktır. Başvuru dosyaları, elektronik olarak EBYS üzerinden veya e-posta ile (gulhan.seyhun@altinbas.edu.tr adresine) gönderilmek suretiyle teslim alınacak, fiziki olarak dosya teslim alınmayacaktır.

BAŞVURU İÇİN GEREKEN FORMLAR

SAYI

BELGELER

AÇIKLAMA

1

İndex

Dosyada her bölüm başlığı sayfa numaraları ile liste halinde belirtilmeli

2

Akademik Kurul /Kurum Kararı

Kurum Kararı (Hastane Başhekimliği veya Tıbbi Direktörlüğü /ABD Başkanlığı Kararı vb.)

3

Başvuru Formu

Araştırmacı tarafından doldurularak imzalanmalıdır. Çalışmanın gerekçelendirilmesi, amacı, sonuçta beklenen yararı belirtilerek tasarım bilgisi ve gönüllülerin sayısını belirleme yöntemi ile ayrıntılı çalışma planı BGOF ayrıntılı olarak hazırlanmalı

4

Hasta takip formu örneği

Varsa, çalışmada kullanılacak hasta verilerinin kaydedileceği form eklenmeli

5

Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu örneği

Kurallara uygun, dili tıbbi kelimelerden arındırılmış, katılımcılar tarafından anlaşılır olmalı

6

Araştırma Bütçesi

Ayrıntılı bütçe hazırlanmalı, imzalanmalı

7

Destekleyen kuruluş

Varsa destekleyen kuruluşun (BAP, TÜBİTAK, DPT vb. haricinde) yetkili imzalarını gösteren onaylı imza sirküleri bulunmalı

8

Literatür örneği

Tam metin olarak en az bir literatür verilmeli

9

Taahhütname

Araştırmada yerine getirilmesi gereken kurallarla ilgili taahhütname hazırlanarak imzalanmalı

10

İzin Belgeleri

Çalışma hangi fakülte, klinik veya laboratuvarda yapılacak ise ilgili yerden izin belgesi alınarak dosyaya eklenmeli

11

Özgeçmişler

Formata uygun olarak doldurulup, imzalanmalı

AÇIKLAMA:

*Tüm belgeler elektronik olarak hazırlanmalı, tek bir pdf’e dönüştürülerek e-posta ile iletilmelidir.

*Formlardaki imzalar, elektronik olabileceği gibi, çıktısı alınıp ıslak imza da atılabilir. Islak imza atıldı ise bu sayfalar scan edilerek (fotokopi değil de ıslak imza görünecek şekilde) pdf formatına çevrilmelidir.

*Çalışma sırasında yapılacak olan tüm değişikler için dilekçe ile müracaat edilmelidir.