BAŞVURU USULÜ
SAĞLIK BİLİMLERİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA ETİK KURULU BAŞVURU USULÜ
Altınbaş Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Sağlık Bakanlığınca fesh edilmiş olup 2 Mayıs 2024 tarihi itibari ile “Sağlık Bilimleri Bilimsel Araştırma Etik Kurulu” adıyla yeniden kurularak faaliyete başlamıştır. Yeni kurulan bu kurulun çalışma alanı; girişimsel olmayan klinik araştırmaları ile diğer sağlıkla ilgili bilimsel araştırma dosyaları olacaktır. Başvuru dosyaları, elektronik olarak EBYS üzerinden veya e-posta ile (gulhan.seyhun@altinbas.edu.tr adresine) gönderilmek suretiyle teslim alınacak, fiziki olarak dosya teslim alınmayacaktır.
BAŞVURU İÇİN GEREKEN FORMLAR
SAYI |
BELGELER |
AÇIKLAMA |
1 |
İndex |
Dosyada her bölüm başlığı sayfa numaraları ile liste halinde belirtilmeli |
2 |
Akademik Kurul /Kurum Kararı |
Kurum Kararı (Hastane Başhekimliği veya Tıbbi Direktörlüğü /ABD Başkanlığı Kararı vb.) |
3 |
Başvuru Formu |
Araştırmacı tarafından doldurularak imzalanmalıdır. Çalışmanın gerekçelendirilmesi, amacı, sonuçta beklenen yararı belirtilerek tasarım bilgisi ve gönüllülerin sayısını belirleme yöntemi ile ayrıntılı çalışma planı BGOF ayrıntılı olarak hazırlanmalı |
4 |
Hasta takip formu örneği |
Varsa, çalışmada kullanılacak hasta verilerinin kaydedileceği form eklenmeli |
5 |
Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu örneği |
Kurallara uygun, dili tıbbi kelimelerden arındırılmış, katılımcılar tarafından anlaşılır olmalı |
6 |
Araştırma Bütçesi |
Ayrıntılı bütçe hazırlanmalı, imzalanmalı |
7 |
Destekleyen kuruluş |
Varsa destekleyen kuruluşun (BAP, TÜBİTAK, DPT vb. haricinde) yetkili imzalarını gösteren onaylı imza sirküleri bulunmalı |
8 |
Literatür örneği |
Tam metin olarak en az bir literatür verilmeli |
9 |
Taahhütname |
Araştırmada yerine getirilmesi gereken kurallarla ilgili taahhütname hazırlanarak imzalanmalı |
10 |
İzin Belgeleri |
Çalışma hangi fakülte, klinik veya laboratuvarda yapılacak ise ilgili yerden izin belgesi alınarak dosyaya eklenmeli |
11 |
Özgeçmişler |
Formata uygun olarak doldurulup, imzalanmalı |
AÇIKLAMA:
*Tüm belgeler elektronik olarak hazırlanmalı, tek bir pdf’e dönüştürülerek e-posta ile iletilmelidir.
*Formlardaki imzalar, elektronik olabileceği gibi, çıktısı alınıp ıslak imza da atılabilir. Islak imza atıldı ise bu sayfalar scan edilerek (fotokopi değil de ıslak imza görünecek şekilde) pdf formatına çevrilmelidir.
*Çalışma sırasında yapılacak olan tüm değişikler için dilekçe ile müracaat edilmelidir.