Altınbaş Üniversitesine 4 Yeni Akreditasyon

Altınbaş Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema, İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Psikoloji ve Sosyoloji programları ile Yabancı Diller Yüksekokulu Temel İngilizce Bölümü İLAD, FEDEK ve DEDAK akreditasyonu aldı.

Evrensel bilgiye değer katan güçlü akademik kadrosu, uluslararası yapısı ve birliktelikleri ile öğrencilerin ufkunu sürekli geniş tutmalarını sağlayan, girişimci, yenilikçi ve rekabetçi bir üniversite vizyonuyla öğrencilerine iyi bir eğitim sunmak için kararlı adımlar atan Altınbaş Üniversitesi 4 yeni akreditasyonla kalitesini tescilledi.

Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi İLAD’a yapılan akreditasyon başvurusu sonrası İLEDAK tarafından değerlendirilen Altınbaş Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Programı 2 yıl süreyle akredite edilerek, İLAD akreditasyon sertifikası almaya hak kazandı.

İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Psikoloji ve Sosyoloji programları yenilikçiliği ve sürekli gelişimi ile alanında önder bir akreditasyon kuruluşu olan Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi FEDEK tarafından iki yıl süreyle akredite edildi.

Altınbaş Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Temel İngilizce Bölümü de Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi DEDAK (Dil Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) tarafından değerlendirilerek Mayıs 2024- Mayıs 2029 tarihleri arasında beş yıl süreyle akredite edildi; DEDAK Akreditasyon Sertifikası almaya hak kazandı.

“Akreditasyon, çağdaş standartları ifade eder”

Altınbaş Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Argun Karacabey, eğitim anlayışının zaman içinde değiştiğini, belirli standartlara kavuştuğuna dikkat çekerek; akredite edilen programların çağdaş standartlara sahip olduklarını ifade etti. Akreditasyon kuruluşlarının evrensel değer ve gelişmeleri takip ederek, akredite olan programların bunlara uygunluğunu gözettiğini söyleyen Prof. Dr. Karacabey, akreditasyon sürecinin bu nedenle öğrenci açısından da önemli olduğunu vurguladı.

Süreci değerlendiren Prof. Dr. Karacabey, “Dış değerlendirme sayesinde kurumların kendilerinin fark edemedikleri eksiklik ve zaafları da açıkça ortaya çıkıyor. Sonucundan bağımsız olarak süreç zaten bir iyileşmeyi, daha iyiye gitme çabasını ortaya çıkarıyor. Ayrıca bu sürece girildiği anda başlanan iç değerlendirme çabaları da iyileştirme çabalarının güçlenmesi ve hızlanması açısından önem taşıyor.” diye konuştu.

Karacabey, “Akreditasyon sürecine girmeyi göze almak bile o kurumun gelişmeye, kendini geliştirmeye ne kadar istekli olduğunu, olası eksik ve zaaflarından korkup onları gizlemek yerine bu zayıf yönlerini güçlendirerek süreçten daha sağlıklı çıkmak istediğini gösterir. Akredite edilmiş olmak kuşkusuz bu çabaların ve çalışmaların ödüllendirilmesi anlamını taşır. Akredite edilmiş kurumlar bu açıdan gelişmeyi önceledikleri, önem verdikleri için olduğu kadar belirli standartları sağlamış oldukları için de öğrencilerin tercihlerinde önemli bir yer tutarlar.” değerlendirmelerini yaptı.