Yapay Zekâ İşimizi Elimizden Mi Alacak?

Altınbaş Üniversitesi’nin ev sahipliğindeki Ekinoks Kariyer Günleri Etkinliğinde “Yapay Zekâ işimizi elimizden mi alacak?” sorusunun yanıtı arandı.

Altınbaş Üniversitesi sektör ve marka temsilcileriyle öğrencileri bir araya getirmeye devam ediyor. Gayrettepe Yerleşkemizde Şişli Rotarak kulübünün düzenlendiği Ekinoks Kariyer Günleri etkinliğinin konukları Danışman ve Eğitmen Onur Tuğman, “Marka Ol E Mi?” kitabının yazarı Ömer Şengüler ve Microsoft Türkiye’den Ozan Gökçen’di.

Nöropazarlama, marka olmak ve yapay zekâ konularının ele alındığı etkinlikte öğrenciler kariyerlerini planlarken önemli olabilecek noktalarda fikir edindiler.

Onur Tuğman yaptığı konuşmasında tüketici olarak satın alma eylemleri beynimizde ve nasıl gelişiyor hangi eylemler bizleri nasıl satın alma eylemine yönlendiriyor sorularının üzerinde durdu. Tuğman, “Beyin 100 milyar civarında nörona sahip. Bunlar bizim koklamamızı, düşünmemizi, karar vermemizi sağlıyor. Beynin asıl görevi yaşamsal faaliyetlerimizi sürdürmek için karar vermek.” değerlendirmesini yaptı.

Tuğman, “Neye ihtiyacımız olduğunu düşünüyorsak statü, sosyalleşme, bilinirlik ona göre karar veriyoruz.” dedi.

Ozan Gökçen de “Yapay zekâlar sesinizdeki, fotoğrafınızdaki, yazınızdaki örüntüyü algılıyor ve ona göre hareket ediyor.” dedi. Yapay zekanın olumsuz yönlerine de değinen Ozan Gökçen “Ne yazık ki bunun manipüle edilmesine çok yakınız. Bu nedenle Microsoft’un yaptıklarından bir tanesi yapay zekânın sorumlu olması. Kendimizi yapay zekaya maruz bırakırken onun yapabileceklerinin bir sınırının olması çok önemli.” dedi.

Sektör ve marka temsilcileriyle öğrencileri buluşturan etkinliklerimizde seni de aramızda görmek istiyoruz.