C-Talks “Oyunun Kuralları Değişti: Kod Adı Z ” Etkinlik Serisi Başladı

​Altınbaş Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı marka yöneticileri ve öğrencileri bir araya getirdiği C-Talks “Oyunun Kuralları Değişti: Kod Adı Z ” etkinlik serisini başlattı. ​​

Altınbaş Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı C-Talks “Oyunun Kuralları Değişti: Kod Adı Z " isimli marka yöneticileri ve öğrencileri bir araya getirip, sektör hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayan etkinlik serisini başlattı. ​​​​

Serinin ilk konuğu Loreal Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Murat Yüksel'di.

Özellikle pandemi ile birlikte iş dünyasında birçok parametre değişti. Z kuşağının beklentileri, değer verdikleri unsurlar artık kurumları değişime zorluyor. Bundan çok değil 3-4 yıl önce hibrit çalışma modeli, uzaktan ya da bireysel ve freelance çalışma ne demektir pek bilinmez, konuşulmazdı bile. Şimdi artık dijitalleşmenin artması ve e-ticaret iş modelinin hayatımıza daha fazla girmesi ile tüm bunlar günümüz gerçeği oluverdi. Peki bu değişim ve uyumlanma nasıl olacak? Kurumlar ve yeni nesil çalışanlar iş dünyasında ortak noktada nasıl buluşacak? İşte bu soruların yanıtlarını aramak için Altınbaş Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı C-Talks söyleşi serisini başlattı. Z kuşağı olan öğrencileri ile sektör ve marka yöneticilerini bir araya getirecekleri bir dizi etkinlik planladılar. Programa, Loreal Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Murat Yüksel'in ağırlandığı “Oyunun Kuralları Değişti: Kod Adı Z" isimli ilk etkinlikle start verildi.

Üniversitenin Gayrettepe Yerleşkesi 100.Yıl Konferans salonunda gerçekleştiriken söyleşiye çok sayıda marka temsilcisi, öğrenci ve akademisyen katıldı. İnsan Kaynakları Direktörü olarak görev yapan Murat Yüksel, Z kuşağının kurumları değiştiren kurallarını anlattı ve katılımcıların sorularını yanıtladı.  

“İş hayatı, dijitalleşme ve e-ticaret ile yeni bir düzene evrildi"

Dijitalleşme ve e-ticaret kanallarıyla iş yapış biçimlerinin bambaşka bir düzene evrildiğini anlatan Murat Yüksel, sürdürülebilirliğin ön plana çıktığını belirtti. “Kurumlar daha fazla insana değer vermek ve kültürel sürdürebilirliği yakalamak istiyorlar. Z kuşağı sorgulayan bir nesil. Beklentilerine baktığınızda da karşılarında anlamlı markalar ve kurumlar görmek istiyorlar. Kurumun mutlaka, bir amaca hizmet etmesi çok önemli bu kuşak için. O yüzden bugün markamızın teknolojiyi sahiplenen, toplumun her kesimine kapsayıcı strateji ile yaklaşan, kadına, hayvanlara değer veren, sosyal sorumluk projeleri ile toplumsal sorunlara çözüm bulmaya çalışan 1 milyar avroluk bir Ar-Ge devine evrildiğini söyleyebiliriz" dedi.

Böyle bir ortamda şirketlerin ayakta kalabilmeleri için öncelikle çalışanlarına yönelmeleri gerektiğini söyleyen Murat Yüksel, “Yapay zekâ devrinde insana kendini nasıl iyi hissettirebilirizin yollarını aramalılar. Mevcut çalışanını üst seviyeye getirmeliler. Geleceğin böyle olmayacağı gerçeğini anlamakla işe başlamalı. Örneğin geleneksel satış kadroları, ciddi yatırım ve eğitimlerle birer e-ticaret uzmanına dönüşüyor. Kaynakların sınırlı olması rekabeti arttırıyor, bu da aslında kendi evrimini gerçekleştirmiş çalışanların yararına oluyor" görüşlerini dile getirdi.

Gelecekteki yönetici kadrolarını yetiştirmek için uzun dönemli stajyerlik ve management training (MT) gibi programlar uyguladıklarını kaydeden Murat Yüksel, kurumlara da bu yönde tavsiyelerde bulundu. Eskiden İK sorumluları olarak çalışana “arabayı sen kullanıyorsun" diyorduk. Artık o arabanın yanında co- pilota ihtiyaçları olduğunu biliyoruz. Yeni nesil insan kaynaklarının yapması gereken, çalışanların bu yolcuktaki ihtiyaçlarına destek olmak" diye konuştu.

Gençlerin çok sayıdaki sorusunu da yanıtlayan Murat Yüksel, çalışma hayatına ve iş aramaları sırasında kendilerine yardımcı olacak önemli ipuçları verdi.

“Beceri öne çıkıyor"

Artık beceriye dayalı alım stratejilerinin devre girdiğini söyleyen Yüksel, analitik bakım açısı, bardağa farklı taraflardan bakmanın ihtiyaç olduğunu anlattı. Hayatın bir matematik olduğuna dikkat çekerek mühendislerin günümüzde pazarlama departmanlarında da konumlandırıldığını vurguladı. “Artık aday özgeçmişlerde STK deneyimi var mı? Okul kulüplerinde çalışmış mı? Toplum yararına ter akıtmış mı buna bakıyoruz." diyerek öğrencilerin bu alanlarda çalışmalar yapmalarını söyledi.

“Taşın altına elini sokan insan, başarılı olur"

En büyük başarının insanın kendisini tanıması ve ne istediğini bilmesi olduğunu söyleyen Murat Yüksel, “Aynada kendinizle kavga etmeden iletişim kurmanız önemli. Planınız ve bir amacınız olmalı. Her şeyi merak ederek, hep sorgulayan olun. “Bu benim işim değil" diyenlerden olmayın. Asıl oralarda büyüme oluyor. Taşın altına elini sokan insan olursanız, başarılı olursanız." dedi.

“Yurtdışı deneyimi önemli"

Son olarak işe başlama kriterleri konusuna da değinen Yüksel, öğrencilere büyüyebilecekleri şirketleri seçmeye çalışmalarını önerdi. Ayrıca, ülkeye geri dönmek kaydıyla mutlaka bir yurtdışı deneyimi yaşamalarını önerdi. Farklı kültürleri tanıyarak, gördüklerini bulundukları yerlerde uygulamalarını da tavsiye etti. ​