Kayıt Yenileme

Lisans ve Ön Lisans 
Program Ücretleri

KAYIT YENİLEME (YERLİ ÖĞRENCİLER)

 

Değerli Altınbaşlı, Fakülte/Müdürlük, Bölüm/Program ve üniversiteye giriş yılınızı seçtikten sonra "Ücret Sorgula" butonuna basarak kayıt yenileme ücretinizi öğrenebilirsiniz. 
*Bu ekrandaki bilgiler sadece yerli öğrencileri kapsamaktadır. 
**Bu ücretler burssuz ücretlerdir. Ödemeniz gereken ücreti https://sis.altinbas.edu.tr adresine öğrenci bilgisi ile giriş yaparak görüntüleyebilirsiniz. 
 

 

2023-2024 Akademik yılı öğrenim ücretini https://sis.altinbas.edu.tr adresine öğrenci bilgisi ile giriş yaparak görüntüleyebilirsiniz. 

Ödeme Yöntemleri - Kayıt Yenileme

Öğrenim Ücretleri aşağıdaki yöntemlerden biri ile ödenebilir.  Öğrenim ücretleri yıllık olarak tahsil edilir.

1- Denizbank Peşin (Nakit) Ödeme: Size en yakın Denizbank şubesine giderek, Öğrenci Numarası veya TC Kimlik Numarası ile ödemenizi yapabilirsiniz. Lütfen linki tıklayarak detaylara ulaşınız.  https://altinbas.edu.tr/tr-TR/ogrenci/devam-eden-ogrenci/ogrenim-ucretleri/Pages/kayit-yenileme-pesin-odeme.aspx

(Bu yöntemde EFT/HAVALE yapılamaz. Gişeden “Kurum Ödemesi” ekranından ödeme yapılmalıdır. Bu sayede mali onayınız öğrenci sistemine anlık olarak yansımaktadır. IBAN hesap bilgisine de ihtiyaç yoktur.)

2- Kredi Kartı ile Ödeme (Sanal Pos): Bu sistemde online olarak kredi kartınızla ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Lütfen bu yöntem için WEB sayfamızdaki bilgileri okuyunuz. https://altinbas.edu.tr/tr-TR/ogrenci/devam-eden-ogrenci/ogrenim-ucretleri/Pages/kayit-yenileme-kredi-karti.aspx

NOT : Erken kayıt yenileme işlemleri Uluslararası Statüde kayıt olan öğrencileri kapsamamaktadır.

Üniversitemizde Nakit, EFT-Havale, Senet ve ÇEK kabul edilmemektedir!!! Lütfen yukarıdaki yöntemlerden birini tercih ediniz. Öğrenci Sistemimizde tam otomasyona geçildiğinden, sadece belirtilen ödeme sistemi üzerinden tahsilat kabul edilmektedir. İşleminiz tamamlandıktan sonra lütfen mali onay durumunuzu http://sis.altinbas.edu.tr adresine giriş yaparak "Ücret Borç Görüntüleme" ekranından kontrol ediniz.

 “Kayıt yenileme yapmak isteyen öğrencimizin ödemesi gereken öğrenim ücretini sis.altinbas.edu.tr adresi üzerinden görüntüleyebilirsiniz. Görsel aşağıda yer almaktadır.”  .

Diğer Mali Bilgiler

LİSANS / ÖNLİSANS (YERLİ ÖĞRENCİLER)

FATURA

Faturalar hizmet alan öğrenci adına düzenlenir. Faturalar ödemelerden bağımsız olarak eğitim-öğretim yılının başlaması ve ders ekleme-bırakma süresi sonunda aylık olarak düzenlenir. Faturalar öğrencilerimizin kurum mail adreslerine e-posta olarak gönderilmektedir.

Ödemelerin peşin yapılması, faturanın tümünün kesilmesini sağlamaz. Fatura hizmet ifasının tamamlanması neticesinde, ödemeden bağımsız olarak ve hizmetin sonunda düzenlenir. 

KAYIT SİLDİRME İŞLEMİ

1) (Kayıt Yenileme Öğrencisi - Yeni Öğrenci) Ödemeler yapıldıktan sonra, derslerin başlama süresine kadar kayıt iptali yapılması durumunda program ücretinin %5’i oranında cezai kesinti yapılır. Üniversitenin web-sitesinde (akademik takvimde) belirtilen ders ekleme-bırakma süresine kadar kayıt iptali yapıldığında o yarıyıla ait  %50 oranında cezai kesinti yapılır. Ders ekleme bırakma süresi sonrasında kayıt iptali yapılması durumunda ilgili yarıyıla ait ödeme iadesi yapılmaz.

 2) (Yeni Öğrenci) Akademik takvimde belirlenen ders ekleme-bırakma süresinden sonra  kayıt yaptırması ve akabinde çeşitli nedenlerle kayıt iptali yapmak istemesi durumunda: kayıt yaptırdığı tarihten itibaren başlamak üzere 5 işgünü içerisinde kayıt iptali yaptırması durumunda yıllık öğrenim ücretinin % 5’i, 10.işgünü dahil süreye kadar yıllık ücretinin % 25’i, 10.işgünü sonrasında ise yıllık öğrenim ücretinin % 50’si oranında kesinti yapılıp, kalan tutarı iade edilmektedir.

3) Lisan/Ön lisans öğretim programından, başka bir üniversitenin öğrenim programına yatay geçiş yapan öğrenciler kaydını sildirdiği üniversitede öğrencilik haklarından ve üniversitenin hizmetlerinden yararlanamayacağı ve eğitim-öğretime diğer üniversitede devam edeceğinden, öğrencinin ödemiş olduğu öğrenim ücreti iade edilir.

* Yatay geçiş nedeniyle ayrılan öğrencilere iade yapılabilmesi için öncelikle “İlişil Kesme (Kayıt İptali)” işleminin yapılması gerekmektedir. Bu süreci Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı yürütmektedir.

KAYIT DONDURMA İŞLEMİ

Lisans, ön lisans ve yıllık ücrete tabi lisansüstü programların öğrencileri için Kayıt dondurma işlemi yapılabilmesi için öncelikle Kayıt/kayıt yenileme yapılması ve yıllık öğrenim ücretinin tamamının ödenmesi veya banka garantörlüğünde taksitlendirilmesi zorunludur. Uluslararası Öğrenciler dönemlik ücrete tabi olduklarından, dönemlik ücretin ödenmiş olması gerekir. Kayıt dondurma ücreti, kayıt dondurulan süreye ait olan öğrenim ücretinin %10’u olarak uygulanır. (01.01.2020 tarihi itibariyle)

Örneğin; Öğrencinin yıllık ücreti 20.000 TL, 2.dönem kayıt dondurursa, bu yıl toplam 20.000 TL tutarını öder ve takip eden akademik yıl bir dönemlik ücreti olan 10.000 TL’nin %90’ı olan 9000 TL tutarı gelecek yıl için indirim olarak uygulanır. Bu durumda öğrenci takip eden yıl 20.000 TL yerine 20.000 -9.000 = 11.000 TL ödeme gerçekleştirir.

KAYIT YENİLEME İŞLEMİNİN GEÇ YAPILMASI

Üniversitemizde kayıt yenileme işlem tarihleri akademik takvimde yer almaktadır. Belirlenen süre içinde öğrenim ücretlerini ödemeyen öğrencilerimiz için %5 gecikme ücreti tahakkuk edecektir. 

KAYIT YENİLEME İŞLEMİNİN YAPILMAMASI

Hiçbir bilgilendirme yapmadan geçmiş yıllarda/dönemlerde kayıt yenilememiş Altınbaş Üniversitesi öğrencilerinin tekrar kayıt yaptırmak istemeleri durumunda, önceki akademik yıl/dönem veya yılların/dönemlerin öğrenim ücretinin %15’i ve kayıt yaptırmak istediği akademik yıl öğrenim ücretinin tamamı ile birlikte ödeme yapmaları gerekmektedir.

ÖĞRENİM SÜRESİNDE MEZUN OLAMAYAN ÖĞRENCİLER (3 Ders İndirimi)

Öğrencilerin normal eğitim öğretim sürelerini aşmaları şartıyla ve kayıt yaptırdıkları dönem itibariyle dönemde en fazla 3 (üç) adet ders almaları durumunda, öğrencilere ödemekle yükümlü oldukları dönemlik ücretin yarısı oranında indirim sağlanır. Öğrenciler takip eden her dönem için ilgili indirimden yararlanır.

3 Ders indiriminden faydalanmak isteyen öğrenciler, fakültelerine başvuru yapmalıdır. Fakülte kararı sonrasında indirim Mali İşler ve Bütçe Daire Başkanlığı tarafından uygulanmaktadır. Ders Ekleme-Bırakma süresi sonrasında yapılan başvurular kabul edilmemektedir.

YANDAL PROGRAMI

Yandal programı ücretsizdir.

ÇİFT ANADAL PROGRAMI (ÇAP)

Çift Anadal Programının (ÇAP), normal öğretim süresiden sonra bir akademik yıl içerisinde bitirilmesi kaydıyla ücretsiz olarak uygulanır. ÇAP’ın bu sürenin ötesine taşması durumunda ise öğrencinin programın ilgili yıl için açıklanan liste ücretini ödemeye devam eder.

TEK DERS SINAVI

Tek ders sınav hakkından yararlanmak isteyen öğrencilerden ücret alınmamaktadır.

ERKEN MEZUNİYET

Lisans ve Önlisans programlarında 2018 – 2019 Akademik yılından itibaren, programın normal öğrenim süresinden önce üstten ders almak suretiyle ara dönemde erken mezuniyete hak kazanan öğrencilerin önceden yapmış oldukları yıllık ödemelerinden ikinci döneme ait kısımları iade edilmektedir.

DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS) İLE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN NORMAL ÖĞRENİM SÜRESİ

DGS ile yerleşen öğrencilerin normal eğitim öğretim süresi intibak ettikleri sınıftan başlamaktadır. (Hazırlık sınıfı hariç)

İSTEĞE BAĞLI HAZIRLIK EĞİTİMİ

Türkçe lisans programlarına burssuz ve kısmi burslu yerleşen öğrencilerden İngilizce Hazırlık okumak isteyenlerin İngilizce Hazırlık Programına bursları oranına ücret ödeyerek, %50 ve üzerinde burslu olarak yerleşen öğrencilerin ise yıllık burssuz öğrenim ücretinin %50’sini ödeyerek kayıt olunabilmektedir. Meslek Yüksekokulu öğrencilerinden İngilizce Hazırlık okumak isteyenlerin İngilizce Hazırlık Programına yıllık burssuz öğrenim ücretini ödeyerek kayıt olunabilmektedir.

GEÇİÇİ KAYIT

Lise mezuniyet belgesini almadığı halde üniversite seçme ve yerleştirme sınavına girme hakkından yararlanarak üniversitemizin bir lisans programına yerleşip taahhüt belgesi imzalayarak kaydolan ve fakat bu süreç içinde liseden mezun olamadığı için söz konusu kayıt işlemi mevzuat gereği imkansız hale gelen kişilerin üniversitemize ödedikleri öğrenim ücreti herhangi bir kesinti yapılmaksızın tümüyle iade edilecektir. 

AKADEMİK YIL BURS ve İNDİRİMLERİN BAŞVURU SÜRESİ

Üniversitenin Burs Yönetmeliğinde ve yürürlükte olan diğer kararlarında belirtilmiş olan Kardeş indirimi, Eş indirimi, Personel indirimi, 3 ders indirimi, Başarı bursları, Yüksek lisans bursları ve diğer özel indirim ve burslar için başvuru ve karar tarihlerinin ders ekleme ve bırakma süresinde tamamlanmalıdır ve ilgili dönemin ders ekleme bırakma süresinden sonra yapılan başvurular dikkate alınmaz.

Erken Kayıt Yenileme ve Diğer Bilgiler    

2023-2024 Akademik Yılı Kayıt Yenileme Öğrenim Ücretleri KDV dahil olarak yukarıdaki tabloda yer almaktadır.

Bu öğrenim ücretleri Burssuz/İndirimsiz ve üniversiteye Giriş Yılına göre gösterilmiştir. ÖSYM-Giriş Bursu, Tercih Bursu ve Diğer İndirimler bu tabloda bulunmamaktadır.

 Erken Kayıt Yenileme tarihleri;

5 Nisan- 5 Mayıs 2023 tarihleri arasında ödeme yaparsanız, %15 indirimli öğrenim ücreti,

6 Mayıs- 5 Haziran 2023 tarihleri arasında ödeme yaparsanız, %10 indirimli öğrenim ücreti,

ÖNEMLİDİR!

  • Öğrenim ücretinizin ödemesini yalnızca peşin ya da kredi kartı ile yapabilirsiniz. Erken kayıt indiriminde KMH geçerli değildir.
  • Ödemeniz gereken ücretler yukarıdaki tarihlerde öğrenci sistemine yansıtılacaktır. Öncesinde ücret görüntülemesi yapılamayacaktır. https://sis.altinbas.edu.tr
  • Yukarıda belirtilen tarih aralığında ödeme yaptıysanız  https://sis.altinbas.edu.tr adresi üzerinden mali onay durumunuzu kontrol etmelisiniz.
  • Yukarıdaki tarihlerde değişiklik yapılmayacaktır. Geriye dönük işlem yapmak isteyen öğrencilerimizin talepleri dikkate alınmayacaktır.

Ödeme Yöntemleri;

1- Denizbank Peşin (Nakit) Ödeme: Size en yakın Denizbank şubesine giderek, Öğrenci Numarası veya TC Kimlik Numarası ile ödemenizi yapabilirsiniz. Lütfen linki tıklayarak detaylara ulaşınız.  https://www.altinbas.edu.tr/p/592/pesin-odeme

(Bu yöntemde EFT/HAVALE yapılamaz. Gişeden “Kurum Ödemesi” ekranından ödeme yapılmalıdır. Bu sayede mali onayınız öğrenci sistemine anlık olarak yansımaktadır. IBAN hesap bilgisine de ihtiyaç yoktur.)

2- Kredi Kartı ile Ödeme (Sanal Pos): Bu sistemde online olarak kredi kartınızla ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Lütfen bu yöntem için WEB sayfamızdaki bilgileri okuyunuz. https://www.altinbas.edu.tr/p/594/kredi-karti-odeme

NOT : Erken kayıt yenileme işlemleri Uluslararası Statüde kayıt olan öğrencileri kapsamamaktadır.